Ali Razi

0 %
علی رزی
مشاور و منتور کسب وکارهای نوپا
  • محل سکونت:
    اصفهان
  • شهر:
    اصفهان
  • سن:
زبان ها
تاجیکی
انگلیسی
منتور
دانش بنیان
صنایع خلاق
پذیرش پارک های علم وفناوری
راه اندازی استارتاپ
هدایت خانه خلاق و مراکز نوآوری
مهارت ها
  • catia
  • key shot
  • corel video studio
  • inventor
  • ICDL
  • business plan
  • Marketing plan
  • Business Model Canvas
  • SWOT
  • Adobe XD
  • بازاریابی و ساخت تیم بازاریابی
  • تحقیقات بازار
  • مالکیت فکری و معنوی
  • مذاکره
  • ثبت هویت های حقوقی
  • حقوق صنفی کسب وکار
  • توسعه و منتورینگ استارتاپ
  • تدریس
  • مشاوره نوآوری و توسعه
  • مشاوره و اخذمجوزه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اهمیت برند و مدیریت آن

4 تیر 1401

برندسازی در دنیای کسب و کارها به یک موضوع ضروری تبدیل شده است. تا وقتی برندسازی به درستی انجام نشود، بهترین محصولات و خدمات آنطور که باید دیده نمی‌شوند. از طرف دیگر گاهی اوقات بهترین برندها به دلایل مختلفی سقوط می‌کنند و دیگر آن دوران اوج فراموش نشدنی تکرار نمی‌شود. این موضوع تا حد زیادی به مدیریت برند ارتباط دارد.

مثلا برندهای نوکیا و اپل را در نظر بگیرید. برند نوکیا دوران اوج بی نظیری داشت. وقتی گوشی‌های نوکیا کل دنیا را گرفته بودند، خبری از اپل نبود. اما بعدا با پیدا شدن برندهای متنوع دیگر، نوکیا کم کم از دایره رقابت کنار گذاشته شد. در صورتی که شرکت اپل از ابتدای تاسیس تا امروز تقریبا روند صعودی داشته است و همیشه در صدر بازار موبایل و گوشی‌های هوشمند بوده است؛ یا مثلا برند سامسونگ که آن هم تقریبا همواره در حال رشد بوده است و پس از سال‌ها جزو بهترین برندهای موبایل شناخته می‌شود

مدیریت برند اصطلاح نامحدودی است و برای طیف وسیعی از استراتژی‌های بازاریابی به منظور ایجاد یا افزایش آگاهی از برند، شهرت و معرفی محصولات به کار می‌رود.

اگر استراتژی قدرتمندی برای مدیریت برند داشته باشید، می‌توانید روابط بهتری با مخاطبین، لیدها و در نهایت مشتریان خود داشته باشید. اگر بتوانید مشتریان وفاداری جذب کنید و یک پایگاه برای این دسته از مشتریانتان داشته باشید، شهرت برندتان بیشتر شده و درآمدزایی و ارزشمندی برند هم افزایش پیدا می‌کند.

مسلما هر برندی که شهرت و محبوبیتی مثال زدنی داشته باشد، به خوبی مدیریت شده است. در واقع فقط یک متخصص واقعی برند می‌تواند از بهترین تاکتیک‌های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ برای ایجاد ارتباط صمیمانه برند با مشتریان و افزایش ارزش برند استفاده کند.

مدیریت برند مفهومی است که با استراتژی و ارزیابی برندها از نظر موقعیت برند، مشتریان هدف، درک برند و تصویر برند سروکار دارد. شرکت برای مدیریت برندسازی باید تصویر خوبی از خود در بین مشتریان به وجود آورد؛ و هدف اصلی این است که محصول و خدمات برند معرفی و برجسته شود.

مدیریت برند مفهومی است که توسط شرکت‌ها و بازاریابان برای ایجاد ارتباط عاطفی بین مشتریان و محصولاتشان در نظر گرفته شده است. مدیریت برند وظیفه دارد تصویر خوبی از محصول یا برند در ذهن مصرف‌کننده ایجاد کند. این نه تنها پایه و اساس جذب لیدها و مشتریان جدید است، بلکه باعث افزایش وفاداری مشتریان فعلی به برند شما می‌شود.

به طور کلی استخدام مدیر برند برای همه کسب و کارها اهمیت دارد. چون به شرکت‌ها کمک می‌کند تا عملکرد برند را ارزیابی کنند و با تغییراتی که در طول زمان رخ می‌دهد سازگاری پیدا کنند. اگر یک کسب و کار نتواند با نیازهای روز مشتری و تغییرات معمول به روز شود، ممکن است رو به نابودی برود.

اما در عوض مدیریت خوب برای برند به بهبود تجارت کمک می‌کند و طرفداران قوی برای آن دست و پا می‌کند. به هر حال مدیریت درست یک استراتژی بازاریابی مهم است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا برند و محصولات خود را تولید کرده و از آن رونمایی کنند.

ارسال شده در برندینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید